
Millaisissa erikoistilanteissa Darely on auttanut?
Erikoistilanne edessä?
Tarvitsetko apua yrityksesi äänen saamisessa kuuluviin? Onko organisaationne ajautumassa kriisiin? Hidastaako uudistushankkeen etenemistä informaatiovaikuttamishyökkäys? Haluatteko saada hallituksen tuen isolle investoinnille tai innostaa sidosryhmät uudesta strategiasta? Vai onko teillä innovatiivinen tuote tai palvelu, jota ilman maailman ei pitäisi pärjätä?
Voin auttaa sinua ja organisaatiotasi edistämään fiksuja tavoitteitanne. Kokeneena johdon strategina hyppään nopeasti avuksenne, perehdyn ja tarjoan ratkaisuja sekä toteutusapua erikoistilanteisiin.
Alla on kuvauksia asiakkaiden tarpeista, joihin he ovat pyytäneet Darelyn avuksi. Projektit ovat luottamuksellisia, mutta suositteluja saa asiakkailta pyydettäessä.
Suuryritys on pitkään rakentanut merkittävää toimintatapamuutosta yritysasiakkaiden palveluun. Muutosta, jonka toteuttaminen hyödyttää paitsi asiakkaiden liiketoimintaa myös koko yhteiskuntaa. Toimintatapojen uudistamisen tueksi tarvitaan motivoivat ydinviestit ja tarttuva tarina. Johto valitsee strategisen kumppanin, jonka fasilitoimana sadoissa ppt-dioissa tarkkaan selostettu muutosprosessi muotoillaan kiehtovaksi tarinaksi. Tarina antaa eväät myös vaikuttavaan yhteiskunnalliseen keskusteluun.
Vauhdikkaasti kasvavan ja kansainvälistyvän yrityksen toimitusjohtaja haluaa päivittää yrityksen arvot tukemaan kulttuurin kehittymistä, ihmisten välistä yhteistyötä ja kunnianhimoisten kasvutavoitteiden saavuttamista. Englanninkielellä vedettävään projektiin pyydetään ulkopuolinen strategi, jonka kanssa koko henkilöstö innostetaan vilkkaaseen dialogiin. Tehokkaassa, muutaman viikon prosessissa tunnistetaan ja sanoitetaan yhteiset, aidosti arjessa toteutuvat arvot yrityksen seuraavaan kasvuloikkaan.
Nuori huippuasiantuntija haluaa vahvistaa oman esiintymisensä ja neuvottelutaitojensa vaikuttavuutta ja tehoa yrityksessä, jossa on paljon kokeneita konkariesiintyjiä. Asiantuntija hankkii valmentajan, jonka kanssa hän pääsee treenaamaan itselleen ominaisia vuorovaikutuksen tapoja ja mieluisia esiintymisen tehokeinoja. Tulevaisuuden työuran ja ammatillisen itsetunnon evääksi löydetään omat uniikit vahvuudet.
Tulevaisuuden investointisuunnitelma jakaa jyrkästi ihmisten mielipiteitä. Sekä vastustajat että puolustajat tekevät parhaansa. Kyseenalaistavia kannanottoja on paljon ja suunnitelman tavoitteet meinaavat jäädä jalkoihin. Omassa organisaatiossakin herää epävarmuutta. Hankkeen merkitys ja hyödyt eri osapuolille halutaan tuoda esiin, mutta fiksu tiedottaminen fiksuine perusteluineen ei tahdo riittää. Kokeneen viestintästrategin kanssa ryhdytään terävöittämään viestiä kaikissa eri kanavissa.
Uusi toimitusjohtaja kohtaa siilo-organisaation epävarmuuden kulttuurin. Miten rakentaa polkua itseohjautuvuuteen, avata huippuammattilaisten silmät yrityksen tehtävälle ja naapuritiimien roolille ja luoda kiinnostusta asiakkaiden liiketoimintaa kohtaan? Johto tarvitsee palloseinän ja kumppanin rakentamaan ohjelman, jolla asiantuntijat innostetaan asiakasnäkökulmasta ja jokaisen roolista asiakaskeskeisessä palvelussa - sekä luottamaan naapuritiimiinkin enemmän.
Huhu väitetyistä epäkohdista ja osittaisten väärinkäsitysten värittämistä näkemyksistä uhkaa päästä mediaotsikoihin. Miten tuoda esiin toinen puoli, laajentaa perspektiiviä ja suhteellistaa tapahtunutta jo sementoituneiden syytösten keskellä? Johto ja hallitus kaipaavat neutraalia sparraajaa, joka pystyy tasapainottamaan tilannetta ja auttamaan vastausten rakentamisessa, totuuden esiintuomisessa sekä mahdollisen mainekriisin hallinnassa.
Kasvuyritys laajenee vauhdikkaasti Eurooppaan. Miten saada syvyyttä ja tarttumapintaa strategisiin viesteihin ja sanoittaa palvelun tuoma hyöty ja vaikutus yhteiskunnan näkökulmasta? Kuinka luoda käytännöt mediaviestinnälle ja polkua ajatusjohtajuudelle, sytyttää tarinat tuote- ja palveluviestien tueksi ja kasvun lisämoottoriksi? Yrityksen johto toivoo sparrausta strategisten viestien jalostamiseen ja viestinnän toimintamallien rakentamiseen.
Organisaation kehityssuunnitelmaa mustamaalataan julkisuudessa. Miten järjestäytyä strategisten viestien taakse ja korjata osittain väärinkäsityksiin perustuvat syytökset elegantisti, ilman pitkää kiistelyä median palstoilla? Asiakasorganisaation johto tarvitsee nopean viestintäsuunnitelman ja toteutuksen. Tavoitteena on diplomaattisesti selkiyttää tilannetta, terävöittää hankkeen sisältöä ja kirkastaa tavoitellut hyödyt eri osapuolille.
Toimitusjohtaja tarvitsee johtoryhmän kehittämispäivään ohjelman. Ryhmä pelaa menestyksekkäästi samaan maaliin ja luottamus on korkealla. Vaihtoehtoina ovat klassinen team building tai jo korkeatasoisen toiminnan parantaminen entisestään. Haastatteluissa tunnistetaan herkkä, jopa riskialtis johtoryhmän vuorovaikutusilmiö, jota ryhmä pohtii workshopissa. Rohkeassa käsittelyssä syntyy korjaussuunnitelma lujittamaan yhteistyötä entisestään.
Erikoistilanne, SINULLAKIN?
Onko organisaatiollasi orastava tai jo raivoava ongelma? Jos olet valmis ratkomaan ongelmia myös tuttuja toimintatapoja ja ajatusmalleja haastaen, otathan yhteyttä. Lupaan että jo ensimmäisessä keskustelussamme saat vinkkejä erikoistilanteen haltuun ottamiseen.
Kiehtovan urani aikana en ole kohdannut johtamisessa tai liiketoiminnassa ongelmaa tai kriisiä, jota ei osuvammilla viesteillä ja vaikuttavammalla viestinnällä olisi pystynyt ainakin osittain helpottamaan.
.jpg)